Een kussen gevecht als concept voor een originele en dynamische fotoshoot

Een creatieve fotoshoot met een kussen gevecht als thema. Dat klinkt als een leuk en speels idee, maar hoe voer je dat uit in een hotelkamer? Dat was de uitdaging waar ik voor stond toen hij werd uitgenodigd door Apollo Hotels & Resorts om een fotoshoot te doen in een van hun hotels.

Ik had twee modellen geregeld, Roel en Melissa, die hij al eerder had gefotografeerd. Ook had hij visagist Mariska de Jong meegenomen, die dit jaar de beste visagist award had gewonnen. Ze had veel ervaring met theatermake-up en kon de modellen een natuurlijke en vrolijke uitstraling geven.

Ik wilde een realistisch en dynamisch effect creëren met het kussen gevecht, maar hij kon natuurlijk niet zomaar de hotelkamer vol veren laten vliegen. Daarom besloot hij om de veren later digitaal toe te voegen aan de foto’s. Hij maakte eerst een aantal foto’s van de modellen die met een kussen vochten, waarbij hij het licht op verschillende manieren plaatste om de sfeer te veranderen. Hij lette ook goed op de emotie van de modellen, die moesten lijken alsof ze echt plezier hadden.

Na het kussen gevecht maakte hij nog een paar romantische foto’s van het stel in bed. Dit leek misschien makkelijker, maar ook hier moest hij rekening houden met het licht en de houding van de modellen. Hij zocht naar een pose waarbij het licht goed op de gezichten scheen en de modellen er flatterend op stonden. Uiteindelijk was hij tevreden met het resultaat en had hij een aantal mooie foto’s om te bewerken.

Het kussen gevecht was een geslaagd concept voor een creatieve fotoshoot. Het liet zien dat je met een beetje fantasie en techniek een leuk en origineel idee kunt uitvoeren in een hotelkamer.

Na het kussengevecht hebben we ook een romantische scène gedaan.

Stefan Segers
Sinds 2008 werkzaam als fotograaf met als specialiteit portretten, families, kinderen en bruiloften.
https://www.stefansegers.nl
Vorige
Vorige

De kunst van modefotografie met daglicht: leer van een ervaren portretfotograaf

Volgende
Volgende

Hoe ik de rockband Gigalive op de foto zette voor hun presskit